Μάριος Κασσέρης, Αντιδήμαρχος Γλυφάδας: «Μάχομαι καθημερινά με τα προβλήματα της πόλης και τη… γραφειοκρατία»

Ο Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας του Δήμου Γλυφάδας κ. Μάριος Κασσέρης αποκλειστικά στον «Παλμό»…

Σε δημόσια ειδική συνεδρίαση που έγινε στην αίθουσα του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Γλυφάδας έγινε από την δημοτική αρχή απολογισμός έργου και πεπραγμένων για τη θητεία των πρώτων 18 μηνών. Ο Δήμαρχος παρουσίασε πρώτος τη γενική πολιτική που έχει εφαρμοστεί από την 1η Σεπτεμβρίου του 2014 που ανέλαβαν και στη συνέχεια οι Αντιδήμαρχοι και οι εντεταλμένοι δημοτικοί σύμβουλοι προέβησαν σε πιο αναλυτική αναφορά της δράσης τους. Ο «Π» συνάντησε τον Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας κ. Μάριο Κασσέρη στο νέο του γραφείο και στη συζήτηση που ακολουθεί μας ενημέρωσε για το έργο που επιτελέστηκε επί των ημερών του στον τομέα της καθαριότητας. Το πόστο που μπορεί διοικητικά να άφησε… ουσιαστικά όμως συνδέεται και με τα νέα καθήκοντά του όντας Αντιδήμαρχος Καθημερινότητας.

Ανοίγει η πόρτα του γραφείου… Μας καλωσορίζει και αμέσως ξεκινάμε χωρίς να χάνουμε χρόνο…

 

[Π]: κ. Κασσέρη, Αντιδήμαρχε Καθημερινότητας, θα θέλαμε να μας ενημερώσετε για το έργο που επιτελέστηκε επί της θητείας σας στον τομέα της καθαριότητας. Πώς ήταν η κατάσταση όταν αναλάβατε την καθαριότητα της πόλης και πώς την αφήσατε το καλοκαίρι που φύγατε; 

Μάριος Κασσέρης: Όπως γνωρίζετε, ήμουν Αντιδήμαρχος Καθαριότητας και Ανακύκλωσης για έναν περίπου χρόνο. Σε προηγούμενη συνέντευξή μου σας είχα ενημερώσει για την τραγική κατάσταση στην οποία ήταν οι υποδομές της καθαριότητας σχετικά με την επισκευή και συντήρηση των οχημάτων. Σας θυμίζω ότι για την κατάσταση αυτή, κατά την εκτίμησή μου, δεν ήταν υπεύθυνος προσωπικά ο προκάτοχός μου κ. Τσαμπίρας, ο οποίος έκανε ό,τι μπορούσε με τους πόρους που διέθετε. Είχε στη διάθεσή του το αστείο ποσό των 60.000 € περίπου για ένα χρόνο για τις επισκευές των οχημάτων. Αποτέλεσμα της υποχρηματοδότησης ήταν να βρω αυτοκίνητα – οχήματα ακινητοποιημένα για διαφόρους λόγους. Μέσα σε διάστημα 15-20 ημερών, αφ’ ότου ανέλαβα, η κατάσταση έγινε χειρότερη και είχαμε φτάσει κάποια στιγμή στο σημείο τα απορριμματοφόρα που μπορούσαν να εκτελέσουν δρομολόγια με σχετική ασφάλεια να είναι μόνο τρία. Μπροστά σ’ αυτή την τραγική κατάσταση έπρεπε να κινηθώ σε δύο επίπεδα:

  • Σε επίπεδο οργάνωσης των διοικητικών υποδομών και
  • σε επίπεδο άμεσης επισκευής των οχημάτων.

Ας δούμε επιγραμματικά πρώτα τι έγινε σχετικά με το δεύτερο επίπεδο που αφορά τις συντηρήσεις των οχημάτων. Στον προϋπολογισμό δε βρήκαμε σχετικές πιστώσεις και δεν προλαβαίναμε να δώσουμε άμεση λύση στην επισκευή των οχημάτων διότι έπρεπε να προχωρήσουμε σε αναμόρφωση, να βάλουμε χρήματα σε κωδικό που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν άμεσα, να εγκριθούν  από το Δημοτικό Συμβούλιο, την Οικονομική Επιτροπή, να γίνει διαγωνισμός, προσυμβατικός έλεγχος κτλ. Οι διαδικασίες αυτές θα ολοκληρώνονταν σε 4-5 μήνες στην καλύτερη περίπτωση, ενώ τα οχήματα θα είχαν ήδη ακινητοποιηθεί. Πιο συγκεκριμένα θα μιλήσουμε γι’ αυτό όταν αναφερθώ στο επίπεδο οργάνωσης των διοικητικών υποδομών. Ας δούμε τώρα τι βρήκα όταν πήγα και τι παρέδωσα όταν έφυγα:

  • Βρήκα δύο (2) JCB από τα οποία δούλευε το ένα σταθερά και το δεύτερο τις μισές ημέρες. Δουλεύαμε σε 24ωρη βάση με το ένα και μοναδικό καλό JCB, το οποίο απασχολούνταν και στα τεχνικά έργα με αποτέλεσμα να μην είναι εφικτή η συγκομιδή των κλαδιών και των ογκωδών. Παρέδωσα πέντε (5) οχήματα: συντηρημένα και τα δύο (2) JCB, επισκευασμένα και τα δύο (2) RAM, τα οποία ήταν σε συνεργεία για χρόνια (το ένα εκτός Αθηνών) και δεν επισκευάζονταν λόγω έλλειψης πόρων που ανέφερα και μία (1) αρπάγη που προμηθευτήκαμε.
  • Βρήκα δύο (2) καινούριους μεγάλους φορτωτές HYUNDAI που δεν δούλευε κανένας. Παρέδωσα και τους δύο ικανούς προς χρήση για μεγάλα τεχνικά έργα. Έγινε γενική συντήρηση στον έναν και μερική στο δεύτερο. Ούτε μπαταρίες δεν είχαν. Σήμερα χρησιμοποιούνται και στα έργα του νέου κοιμητηρίου.
  • Βρήκα τρία (3) σάρωθρα (οχήματα σκούπες) μεγάλα και ένα (1) μικρότερο. Δούλευε μόνο το ένα μεγάλο και αυτό μισό. Παρέδωσα και τα τέσσερα σε πλήρη λειτουργία, ικανά προς χρήση και επί πλέον πρόσφατα έγινε η παραλαβή δύο μικρών σαρώθρων ειδικού σκοπού και δύο αυτοκινούμενων σαρώθρων (αυτό που είδατε στη φωτογραφία) ειδικά για πάρκα και πλατείες και ενός μικρότερου αυτοκινούμενου για τους οδοκαθαριστές που χρησιμοποιούν σκούπα και φαράσι. Χρόνια είχαν οι πολίτες να δουν σκούπα – σάρωθρο στην Άνω Γλυφάδα.
  • Βρήκα τέσσερα (4) πλυντήρια οχήματα για κάδους που δούλευε το ένα και αυτό μόνο με κρύο νερό. Παρέδωσα τα δύο (2) σε πλήρη λειτουργία (με δυνατότητα χρήσης ζεστού νερού). Έτσι άρχισε το  πλύσιμο των κάδων στις γειτονιές.
  • Βρήκα ένα (1) καινούριο όχημα για την ανακύκλωση χωρίς πινακίδες παρκαρισμένο για αρκετό καιρό στο γκαράζ του Δήμου. Το παρέδωσα προς χρήση με πινακίδες.
  • Βρήκα δύο (2) οχήματα απορριμματοφόρα ειδικά διαμορφωμένα για τη συγκομιδή των απορριμμάτων από τους επτά (7) υπόγειους κάδους. Κανένα δεν μπορούσε να λειτουργήσει γι’ αυτό το σκοπό. Παρέδωσα και τα δύο (2) έτοιμα για την αποκομιδή από τους υπόγειους κάδους, τους οποίους  θέσαμε σε λειτουργία.
  • Φτάσαμε μέσα στον πρώτο μήνα να λειτουργούν τρία (3) απορριμματοφόρα μόνο και αυτά με προβλήματα. Παρέδωσα έντεκα (11) έτοιμα, πλήρως συντηρημένα, με λάστιχα και μπαταρίες και επί πλέον παρέδωσα και τα παλαιότερα, τύπου <<μύλου>>,  τα οποία λειτουργούν ως εφεδρικά και στις λαϊκές.
  • Παρέλαβα τα μικρά οχήματα σε άθλια κατάσταση (των ξυλουργών, των οικοδόμων, των κηπουρών, των σιδεράδων, της καθαριότητας, της άμεσης παρέμβασης, του κοινωνικού παντοπωλείου, του συνεργείου, της πρώην Δημοτικής Αστυνομίας) και τα παρέδωσα όλα μετά από συντήρηση αξιόπιστα προς χρήση.
  • Παρέλαβα επτά (7) οχήματα της μεταφόρτωσης (τράκτορες και επικαθήμενα – αυτά που μεταφέρουν τα σκουπίδια στο ΧΥΤΑ) με πολλά προβλήματα, (να μένουν στο δρόμο από λάστιχο, από μηχανική βλάβη) και τα παρέδωσα σχεδόν καινούρια μετά από γενικό σέρβις και με καινούρια λάστιχα. 
  • Παρέλαβα επίσης τα τρία (3) οχήματα της ανακύκλωσης με προβλήματα, το ένα μάλιστα δεν είχε σωστό κάθισμα για τον οδηγό, είχαν σπάσει τα ελατήρια του καθίσματος, είχε χαλασμένο κλιματισμό και με παράθυρα να μην ανοίγουν) και τα παρέδωσα έτοιμα – συντηρημένα, να λειτουργούν σωστά όπως προβλέπεται.
  • Επισκευάστηκε το μηχάνημα του πλυντηρίου των οχημάτων.
  • Προμηθευτήκαμε νέα αντλία νερού για το πλύσιμο των σαρώθρων.
  • Επισκευάστηκαν οι εγκαταστάσεις – μηχανήματα του σταθμού μεταφόρτωσης.
  • Επισκευάστηκαν τα οχήματα της Πολιτικής Προστασίας (Υδροφόρες και μικρά οχήματα).

Αξίζει να σημειωθεί ότι τις πρώτες μέρες που βρέθηκα στην καθαριότητα, βγάζαμε τις μπαταρίες από όποιο όχημα λειτουργούσε όταν τελείωνε η βάρδιά του για να τις τοποθετήσουμε σε άλλο όχημα για να τεθεί σε λειτουργία. Επίσης κανένα  μα κανένα όχημα δεν είχε αξιόπιστα λάστιχα. Καταφέραμε να τοποθετήσουμε νέες μπαταρίες σε όλα σχεδόν τα οχήματα και καινούρια λάστιχα.

«οφείλω να ευχαριστήσω το δήμαρχο της πόλης μας, τον κ. Παπανικολάου Γιώργο, ο οποίος στηρίζει και καθοδηγεί το έργο μου και ακούραστος από το πρωί μέχρι το βράδυ εργάζεται για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης μας και την επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας, συμπαρασύροντας στο ρυθμό αυτό και τους συνεργάτες του».

[Π]: Να μας πείτε και δυο λόγια τι έγινε σε επίπεδο διοικητικών υποδομών;

Μάριος Κασσέρης: Τίποτε δε θα μπορούσε να γίνει αν δεν οργανώναμε πρώτα τις υπηρεσίες για το σκοπό αυτό. Ακολούθησα τα παρακάτω βήματα:

  • Καταγραφή των ελλείψεων και των προβλημάτων για τα οχήματα. Όπως προανέφερα το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν η άμεση συντήρηση των οχημάτων. Από το Σεπτέμβριο του 2014 ως το Δεκέμβριο δόθηκε έμφαση στην αναζήτηση του τρόπου της επισκευής των οχημάτων.
    • Έπρεπε να ενημερωθούν οι οικονομικές υπηρεσίες, ήταν κάτι το καινούριο και δεν είχαν την απαραίτητη τεχνογνωσία πάνω σ’ αυτό τον τρόπο.
  • Έπρεπε να ενημερωθεί η τότε Επίτροπος (πρόσωπο που ελέγχει τα οικονομικά του Δήμου και εγκρίνει τις δαπάνες)
  • Να δημιουργηθούν οι σχετικές επιτροπές
  • Να μπουν οι σχετικές πιστώσεις στον προϋπολογισμό με αντίστοιχους κωδικούς.
  • Να κατανεμηθούν τα οχήματα στις υπηρεσίες που τις χρησιμοποιούν, δημιουργώντας τους αντίστοιχους κωδικούς στον προϋπολογισμό του 2015 με τις αντίστοιχες πιστώσεις.
  • Να αναζητηθούν συνεργεία που θα επιθυμούσαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία αυτή. Διευκρινίζω ότι από την πρώτη ημέρα απευθύνθηκα στα συνεργεία που συνεργαζόταν η προηγούμενη Δημοτική αρχή και αρνήθηκαν να συνεργαστούν, διότι ο Δήμος τους όφειλε αρκετά χρήματα και φοβόντουσαν μήπως αυξηθεί και άλλο το ποσό οφειλής με τη δική μας συνεργασία.
  • Δημιουργήσαμε Μητρώο Οχημάτων ηλεκτρονικό στο ποίο φαίνεται το κάθε όχημα πότε πήγε για επισκευή, τι εργασίες έγιναν και πόσο κόστισαν.
  • Ανανέωση του στόλου των μικρών οχημάτων και αγορά άλλων οχημάτων για την καθαριότητα. Τα μικρά οχήματα που προανέφερα ήταν και είναι σε άθλια κατάσταση, πολλών ετών και με πολλά προβλήματα. Έδωσα άμεση προτεραιότητα για την προμήθεια νέων οχημάτων.
  • Καταγράψαμε τις ανάγκες
  • Δημιουργήσαμε αντίστοιχους κωδικούς στον προϋπολογισμό με το αντίστοιχο ποσό
  • Έγινε η σχετική μελέτη
  • Ήδη έχουμε προμηθευτεί μετά από σχετικές ενέργειες που έχω κάνει και τώρα ολοκληρώνονται:
  • Δύο σάρωθρα μικρά για ειδικό καθαρισμό σε σημεία που δεν μπορεί να σκουπίσουν οι μεγάλες σκούπες.
  • Δύο σάρωθρα αυτοκινούμενα για πλατείες και μικρά πεζοδρόμια (αυτό της φωτογραφίας που είδατε να οδηγώ)
  • Δύο πλυστικά μικρά ειδικά για τον καθαρισμό των αφισών, των πλατειών και των χώρων γενικότερα
  • Έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για την προμήθεια:
  • Επτά  ΙΧ  5 θέσεων για την κάλυψη των αναγκών της Δημοτικής Αστυνομίας και των υπηρεσιών του Δήμου.
  • Ένα όχημα 9 θέσεων για τη μεταφορά του προσωπικού.
  • Δύο φορτηγά ανοικτά (pick up) και ένα κλειστό (van) για τις ανάγκες των τεχνικών υπηρεσιών και της καθαριότητας.
  • μια μοτοσυκλέτα.
  • Ένα απορριμματοφόρο δορυφορικού τύπου για να μπορεί να μπαίνει στο κέντρο της πόλης και σε ώρες αιχμής.
  • Μία αρπάγη και
  • έναν τηλεσκοπικό φορτωτή για τη μεταφόρτωση και για άλλες χρήσεις.
  • Προμηθευτήκαμε λάστιχα, τα οποία έχουμε στην αποθήκη για την κάλυψη των αναγκών μέσα στο 2015 και αρχές του 2016.
  • Δημιουργήσαμε νέους κωδικούς με αντίστοιχα ποσά για την κάλυψη μικρών τρεχουσών αναγκών. Ως παράδειγμα θα σας αναφέρω ότι όταν ένα όχημα πάθαινε λάστιχο, δεν υπήρχε τρόπος να το πληρώσουμε, έστω κι αν κόστιζε 10 με 20 €. Γι’ αυτό το απλό θέμα, το οποίο όμως ήταν ζωτικής σημασίας για το όχημα, δεν είχαμε λύση. Με τη δημιουργία στον προϋπολογισμό ειδικού κωδικού και πρόβλεψη αντίστοιχου ποσού λύθηκε το πρόβλημα. Προμηθευτήκαμε την απαραίτητη ποσότητα σακουλών, θα θυμόσαστε τα περίφημα Δημοτικά Συμβούλια με τίτλο σε τοπικό τύπο <<έγινε της σακούλας στο Δημοτικό Συμβούλιο της Γλυφάδας>>, με υπαινιγμούς κτλ προς την προηγούμενη δημοτική αρχή. Τελικά η κατάσταση ομαλοποιήθηκε και με το αντίστοιχο ποσό που δινόταν κάθε χρόνο θα έχουμε επάρκεια για περισσότερους μήνες τώρα. Έγινε δηλαδή σωστός προγραμματισμός.
  • Δημιουργήσαμε ειδικό κωδικό για προμήθεια μπαταριών (15.000 € περίπου), για να ξεπεράσουμε το τεράστιο πρόβλημα που προανέφερα. Ήδη τώρα ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες.
  • Έγινε καταγραφή (σε διάστημα 6-7 μηνών) των ανταλλακτικών που χρειαζόμαστε για κάθε όχημα και τύπο οχήματος. Μπορεί το διάστημα να σας φαίνεται μεγάλο, δεν είναι όμως, διότι για πρώτη φορά πραγματοποιήθηκε καταγραφή των ανταλλακτικών που χρειάζεται το συνεργείο για τις εργασίες που μπορεί να κάνει, αναζητήθηκαν οι επίσημες τιμές και κωδικοί από τις αντιπροσωπίες, έγινε μελέτη, πέρασε από Δημοτικό Συμβούλιο και Οικονομική Επιτροπή, ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός και σύντομα θα έχουμε τα ανταλλακτικά. Έτσι τα οχήματα θα πηγαίνουν στο συνεργείο μόνο για εξειδικευμένες εργασίες που δεν μπορεί να επισκευάσει το συνεργείο του Δήμου.
  • Με πρωτοβουλία μου και με ενέργειές μου προμηθευτήκαμε άλλους επτά (7) υπόγειους κάδους με χρηματοδότηση από το πράσινο ταμείο, αξίας 107.000 € περίπου.
  • Στη Γλυφάδα έχουμε 2.900 περίπου πράσινους κάδους και 1.200 μπλε. Με προγραμματισμό και πάλι, με μελέτες, με διαγωνισμό που έχει ολοκληρωθεί προμηθευτήκαμε 800 περίπου πράσινους, ενώ επισκευάσαμε πολλούς από τους παλιούς με εξωτερικό συνεργάτη που υπογράψαμε σύμβαση. Στόχος σε τρία (3) με (4) χρόνια να αντικατασταθούν όλοι οι κάδοι στην πόλη μας. Όλοι οι μπλε επισκευάστηκαν από την εταιρεία Ανακύκλωσης, τοποθετήθηκαν νέα αυτοκόλλητα στους κάδους και προμηθεύσαμε με έναν μπλε κάδο μικρότερο κάθε Δημοτικό Σχολείο, Γυμνάσιο και Λύκειο.
  • Όταν πήγα στην καθαριότητα δεν υπήρχε Σύμβουλος – Τεχνικός εργασίας όπως προβλέπεται και ο Γιατρός υπηρεσίας που υπήρχε δεν θέλησε να ανανεώσει τη σύμβασή του το Δεκέμβριο του 2014. Με συντονισμένες προσπάθειες, κατάφερα να έχουμε τα δύο αυτά πρόσωπα που είναι απαραίτητα (επιβάλλεται δια νόμου) για τη λειτουργία του Δήμου.

Όταν πήγα στην καθαριότητα υπήρχαν 120 εργαζόμενοι περίπου, μηχανήματα όπως προανέφερα σε άθλια κατάσταση. Όταν έφυγα υπήρχαν 170 περίπου εργαζόμενοι με τη πρόσληψη των εργαζομένων οχτάμηνης διάρκειας και  έφτασαν τους 200 περίπου με τις προσλήψεις εργαζομένων πεντάμηνης διάρκειας και τα μηχανήματα πανέτοιμα προς χρήση.

Όπως βλέπετε, η κατάσταση που παρέλαβα με αυτή που παρέδωσα είναι ημέρα με τη νύχτα όπως λέμε. Αποχώρησα στο σημείο εκείνο που θα άρχιζε να αποδίδει η καθαριότητα σε υψηλό επίπεδο. Ο κ. Τζούβελης, ο Αντιδήμαρχος σήμερα στην καθαριότητα, είναι τυχερός τολμώ να πω με την κατάσταση που βρήκε. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμη προβλήματα. Υπάρχουν και είναι πολλά, αλλά ο νέος Αντιδήμαρχος είναι γνώστης και θα τα αντιμετωπίσει. Με τις ικανότητες που διαθέτει και με τα μηχανήματα και το προσωπικό που βρήκε, κατάφερε να δώσει την εικόνα της καθαριότητας που σήμερα βλέπουν οι πολίτες.

«η κατάσταση που παρέλαβα με αυτή που παρέδωσα είναι ημέρα με τη νύχτα όπως λέμε. Αποχώρησα στο σημείο εκείνο που θα άρχιζε να αποδίδει η καθαριότητα σε υψηλό επίπεδο. Ο κ. Τζούβελης, ο Αντιδήμαρχος σήμερα στην καθαριότητα, είναι τυχερός τολμώ να πω με την κατάσταση που βρήκε. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν ακόμη προβλήματα. Υπάρχουν και είναι πολλά, αλλά ο νέος Αντιδήμαρχος είναι γνώστης και θα τα αντιμετωπίσει».

[Π]: Πώς σας φαίνονται τα νέα καθήκοντα στη θέση του Αντιδημάρχου Καθημερινότητας;

Μάριος Κασσέρης: Εκτιμώ ότι εδώ ο όγκος εργασίας είναι μεγαλύτερος. Εργάζομαι περισσότερο απ’ ότι πριν.

[Π]: Συνεπώς το καθημερινό σας ωράριο πως διαμορφώθηκε;

Μάριος Κασσέρης: Ξεκινώ στις επτά, πηγαίνω σε διάφορες περιοχές της πόλης για να δω από κοντά τα σημεία τα οποία χρήζουν επισκευής, παρακολουθώ τα συνεργεία που εκτελούν εργασίες στην πόλη (κηπουρούς, οικοδόμους, σιδεράδες, ξυλουργούς), εργάζομαι και παρακολουθώ την πορεία της συντήρησης των Παιδικών χαρών, συμμετέχω και παρακολουθώ τις εργασίες στο νέο Κοιμητήριο και το μεσημέρι πηγαίνω στο γραφείο για την ενημέρωσή μου στα τρέχοντα θέματα, συναντήσεις με υπηρεσιακούς παράγοντες, με πολίτες και ενημερώνομαι για την αλληλογραφία της ημέρας. Όπως ξέρετε είμαι μέλος της Οικονομικής Επιτροπής, οπότε θα υπάρχει και μία συνεδρίαση την εβδομάδα, θα πραγματοποιήσω και κάποιους γάμους, θα υπάρξει και κάποιο Δημοτικό Συμβούλιο, όλα αυτά μαζί με οδηγούν στο να επιστρέφω στο σπίτι γύρω στις επτά με οχτώ το βράδυ στην καλύτερη περίπτωση και πολύ αργά άλλες φορές.

[Π]: Για τα  νέα σας καθήκοντα έχετε κάτι να προσθέσετε;

Μάριος Κασσέρης: Κι εδώ ξεκίνησα με το ίδιο τρόπο. Καταγραφή των ελλείψεων και προγραμματισμό. Θα πρέπει εδώ να διευκρινιστεί ότι όπως ο κ. Τζούβελης βρήκε από μένα τα όσα προανέφερα, κι εγώ βρήκα έτοιμες μελέτες, προμήθεια εργαλείων, οικοδομικά υλικά. Μάλιστα πρόσφατα ολοκλήρωσα την καταμέτρηση των ρολογιών της ΕΥΔΑΠ, το είχε ξεκινήσει και προχωρήσει σε ικανοποιητικό βαθμό κ. Τζούβελης, από την οποία προέκυψε μείωση του κόστους κατά 95.000 € περίπου για το Δήμο, από χρεώσεις που δεν έπρεπε να μας επιβαρύνουν. ΄

Είμαι ιδιαίτερα χαρούμενος που βλέπω μέρα με την ημέρα και με τη δική μου συμβολή να αλλάζει η εικόνα της πόλης, γεγονός που διαπιστώνετε και εσείς άλλωστε, όπως και οι πολίτες. Θα μου επιτρέψετε να αναφερθώ σε δύο περιπτώσεις ως παράδειγμα, αρχικά  στις αναβαθμίσεις των παιδικών χαρών που θα τολμήσω να πω ότι είναι πρότυπα για την Ελλάδα, καθώς και στην περίπτωση της αναβάθμισης της ψαραγοράς, το γνωστό σημείο της παραλίας μπροστά από το Μαριδάκι. Αν επισκεφθείτε τους χώρους αυτούς (παιδικές χαρές πλατείας Εσπερίδων, Αγίου Τρύφωνα, Αγίου Κωνσταντίνου, πλατεία Μακεδονίας, πλατεία Ασκληπιού και την Ψαραγορά) θα σας είναι εύκολο να δείτε τη νέα αισθητική που έχει προστιθέμενη αξία για την πόλη μας.

Θα πρέπει όμως να γνωρίζουν οι πολίτες ότι οι γραφειοκρατικές συνθήκες είναι αυτές που δεν μας αφήνουν να τρέξουμε γρηγορότερα. Για να μην κουράσω τους αναγνώστες πάνω στο θέμα της γραφειοκρατίας εξηγώντας τη διαδικασία, είναι αρκετό και κατανοητό να πω ότι μια ιδέα (του πολίτη ή της υπηρεσίας ή δική μας) για να φτάσει στο σημείο της υλοποίησης – ολοκλήρωσης απαιτεί ένα με δύο μήνες στην καλύτερη περίπτωση και εφτά με οχτώ μήνες στη συνήθη περίπτωση. Επειδή ο αριθμός των εργασιών είναι μεγάλος, τυχαίνει κάποιες προγραμματισμένες εργασίες να μην προλάβουν να ξεκινήσουν μέχρι το κλείσιμο του έτους και να επαναπρογραμματιστούν το επόμενο έτος. Αν δείτε παραπάνω το θέμα με την καταγραφή των ανταλλακτικών, θα διαπιστώσετε ότι η ιδέα ήταν Ιανουάριος του 2015, φτάσαμε το 2016 για να  ολοκληρωθούν οι διαδικασίες.

«Θα πρέπει να γνωρίζουν οι πολίτες ότι οι γραφειοκρατικές συνθήκες είναι αυτές που δεν μας αφήνουν να τρέξουμε γρηγορότερα. […] είναι αρκετό και κατανοητό να πω ότι μια ιδέα (του πολίτη ή της υπηρεσίας ή δική μας) για να φτάσει στο σημείο της υλοποίησης – ολοκλήρωσης απαιτεί ένα με δύο μήνες στην καλύτερη περίπτωση και εφτά με οχτώ μήνες στη συνήθη περίπτωση».

[Π]: Ευχαριστούμε πολύ κ. Κασσέρη για το χρόνο σας και την ενημέρωση στα διάφορα θέματα της πόλης. Θα σας ενοχλήσουμε και πάλι για να μας ενημερώσετε σε θέματα που αφορούν την καθημερινότητα.

Μάριος Κασσέρης: Σας ευχαριστώ πολύ και με την ευκαιρία αυτή θα ήθελα να μου επιτρέψετε αρχικά να ευχαριστήσω όλους τους εργαζόμενους της καθαριότητας και κυρίως εκείνους που στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων δίνοντας τον καλύτερό τους εαυτό, αλλά και τους εργαζόμενους των συνεργείων που τώρα συνεργάζομαι. Αποδίδουν τα μέγιστα και παρά τις ελλείψεις σε προσωπικό καταφέρνουμε να συμβάλλουμε στη βελτίωση της εικόνας της πόλης μας. Κλείνοντας οφείλω να ευχαριστήσω το δήμαρχο της πόλης μας, τον κ. Παπανικολάου Γιώργο, ο οποίος στηρίζει και καθοδηγεί το έργο μου και ακούραστος από το πρωί μέχρι το βράδυ εργάζεται για τη βελτίωση της εικόνας της πόλης μας και την επίλυση των προβλημάτων της καθημερινότητας, συμπαρασύροντας στο ρυθμό αυτό και τους συνεργάτες του.

[Δημοσιεύτηκε στον Παλμό Γλυφάδας, 7 Μαΐου 2016]