SUCCESSKeysGR: Οφέλη από το ISO 9001:2015

Σε αυτό το άρθρο  θα αναφερθούμε σε ορισμένα από τα σημαντικότερα οφέλη από την ανάπτυξη ενός συστήματος διαχείρισης της ποιότητας, που βασίζεται στις απαιτήσεις του νέου διεθνούς προτύπου EN ISO 9001:2015.

Επί τη ευκαιρία θα πρέπει να γνωρίζετε ότι από τις 15 Σεπτεμβρίου του 2018, θα ισχύoυν μόνο πιστοποιητικά, που έχουν εκδοθεί με βάση το νέο πρότυπο. Πιστοποιητικά, που έχουν εκδοθεί με βάση το  προηγούμενο πρότυπο (EN ISO 9001:2008)  δεν θα έχουν ισχύ.

Το νέο πρότυπο παρέχει μια σημαντική ευελιξία στις επιχειρήσεις, σε σχέση με το προηγούμενο.

Αυτή η ευελιξία έγκειται κυρίως στο ότι δεν υπάρχει πλέον υποχρεωτικό εγχειρίδιο ποιότητας ή υποχρεωτικές διαδικασίες. Κάθε επιχείρηση μπορεί (ανάλογα με το μέγεθος της και την πολυπλοκότητα των λειτουργιών της) να επιλέξει ελεύθερα τον όγκο των εγγράφων, που επιθυμεί να έχει.

Εξαίρεση αποτελούν τα υποχρεωτικά από το διεθνές πρότυπο έγγραφα, που χαρακτηρίζονται ως τεκμηριωμένη πληροφορία,  και τα οποία κάθε  επιχείρηση πρέπει να διατηρεί ενημερωμένα ή να τηρεί με τη μορφή συμπληρωμένων αρχείων.

Ένα περαιτέρω όφελος για μια επιχείρηση, είναι ότι το νέο πρότυπο ενθαρρύνει και επιβάλλει την προσέγγιση που εστιάζει στην αναγνώριση και αντιμετώπιση κινδύνων και στην αναγνώριση και αξιοποίηση ευκαιριών.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργείται μια βάση για αύξηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος διαχείρισης της ποιότητας. Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα βελτιώνονται, πιθανές αρνητικές επιδράσεις μειώνονται ή εξαλείφονται.

Η πρόληψη είναι πάντα καλύτερη από τη θεραπεία.

Έτσι, ένας οργανισμός που έχει αναπτύξει τη μεθοδολογία για την  αναγνώριση απειλών για την ικανότητα του να παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες σύμφωνα με τις απαιτήσεις  των ενδιαφερόμενων μερών, σχεδιάζει στην πράξη μέτρα για την αποφυγή σημαντικών μη συμμορφώσεων και επιπτώσεων (από τις μη συμμορφώσεις) για τη φήμη, την κερδοφορία και τη βιωσιμότητα του.

Ένα τρίτο όφελος για μια επιχείρηση είναι ότι το νέο πρότυπο προάγει την ονομαζόμενη διεργασιακή προσέγγιση (γνωστή και ως process approach στην αγγλική γλώσσα), που βοηθάει (μεταξύ άλλων) στην καλύτερη παρακολούθηση και μέτρηση της αποτελεσματικότητας του συστήματος διαχείρισης της ποιότητας.

Ο προσδιορισμός των κρίσιμων διεργασιών για την ποιότητα των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών και κατ’ επέκταση για την ικανοποίηση των πελατών, παρέχει και ένα χρήσιμο εργαλείο για τον καθορισμό μετρήσιμων στόχων ποιότητας σε διάφορα στάδια, που είναι κρίσιμα για την ποιότητα ή την ικανοποίηση των απαιτήσεων.

Η διεργασιακή προσέγγιση βοηθάει έναν οργανισμό στο να παρακολουθεί συστηματικά και μεθοδικά τις διεργασίες του, στο να  κατανοήσει τις μεταξύ των διεργασιών σχέσεις και αλληλεπιδράσεις και στο να πετύχει την αύξηση της ολικής απόδοσης του οργανισμού και κατ’ επέκταση την ικανοποίηση των πελατών του.

Ένα σύστημα διαχείρισης της ποιότητας, που συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου EN ISO 9001:2015 αποβλέπει στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών του οργανισμού. Είτε είστε ο εργοδότης είτε εργαζόμενοι σε μια επιχείρηση, ο πελάτης είναι το πιο σημαντικό πρόσωπο για την επιχείρηση σας. Η εξυπηρέτηση του είναι ο σκοπός της επιχείρησης και η ικανοποίηση του είναι απαραίτητη για τη βιωσιμότητα κάθε οργανισμού.

Σε μεταγενέστερο άρθρο, θα αναφερθούμε στο θέμα ‘Ηγεσία και δέσμευση’, που αποτελεί ένα σημαντικό κεφάλαιο του νέου προτύπου και για την αποτελεσματικότητα ενός συστήματος διαχείρισης της ποιότητας γενικότερα.

Στην SUCCESSKeys.GR, αναλαμβάνουμε την ανάπτυξη συστήματος διαχείρισης της ποιότητας σύμφωνα με τις απαιτήσεις του διεθνούς προτύπου EN ISO 9001:2015 για την επιχείρηση σας.

Επίσης αναλαμβάνουμε την αντικειμενική και αμερόληπτη εσωτερική επιθεώρηση του συστήματος σας, όπως απαιτείται από το διεθνές πρότυπο.

Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφθείτε την ιστοσελίδα μας https://www.successkeysgr.com και επικοινωνήστε μαζί μας.

Του Ιωάννη Ν. Γουσγούνη (Ιδρυτή & ιδιοκτήτη της SUCCESSKeysGR)

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 13 Ιανουαρίου 2018]