«Cubistic Cities» του Werner Hermann – Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής

Ατομική Έκθεση Ζωγραφικής φιλοξενήθηκε τις προηγούμενες ημέρες στο χώρο του Πολιτιστικού Συλλόγου Βούλας «Υπατία» του εικαστικού Werner Hermann. Η έκθεση τιτλοφορείται Cubistic Cities και στέφθηκε με επιτυχία αφού τους πίνακες θαύμασε πλήθος κόσμου.

Ο Werner Γουλιέλμος Hermann γεννήθηκε στην Γερμανία. Στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στη Γλυφάδα ήρθε το 1959. Τελειώνοντας την Γερμανική Σχολή Αθηνών (DSA) συνέχισε τις σπουδές του (συγκοινωνιολογία) στη Βιέννη και το Λιντς, Αυστρίας και από το 1980 διευθύνει την διαμεταφορική εταιρεία INTERCONTOR Ελλάς AE (έδρα Αεροδρόμιο Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος»).

Την πρώτη ημέρα της έκθεσης, έγιναν και τα εγκαίνια αυτής κατά τη διάρκεια των οποίων για τον Werner Hermann και για τη ζωγραφική του, μίλησε η εικαστικός Μαρία Ματάλα.
«Στην τρίτη ατομική του έκθεση, με τίτλο: Cubistic Cities μας προσφέρει με την προσωπική δυναμική του οπτική γωνία τοπία, πόλεις, χωριά, μόλους της Ελλάδας και του εξωτερικού.
Το φασματικό του πρίσμα του καλλιτέχνη επεξεργάζεται μεθοδικά το συναίσθημα που θέλει να μεταφέρει στον θεατή με αποτέλεσμα να δημιουργεί καθαρές φόρμες σε κυβιστικά σχήματα. Ο αυθόρμητος κυβισμός του συνίσταται στον κατακερματισμό της παλαιάς γνώσης και στην αναδόμηση νέας φόρμας με δυναμικό χρώμα, μεταφέροντας την παλιά ιδέα σε νέα πρωτότυπα σχήματα. Η χρήση του καθαρού χρώματος δεν κουράζει τον θεατή, αντίθετα τον ψυχαγωγεί σταδιακά, τον υποχρεώνει να αποκωδικοποιήσει τα σχήματα και τα χρώματα σε γνώριμες μορφές.
Ο Hermann δεν εκφράζεται απεικονίζοντας συμβατικά ένα συγκεκριμένο τοπίο, ένα αντικείμενο, μια ιστορία. Ενδιαφέρεται για την μετάφραση του αντικειμένου σε μια πλειάδα χαρμόσυνων συναισθημάτων. Για τον λόγο αυτό απελευθερώνει τις δυνατότητες των χρωμάτων εκείνων που είναι προικισμένα με τις απαραίτητες ιδιότητες για μια αυτόνομη δράση και ευχάριστη ζωή.
Θερμότατα συγχαρητήρια!», είπε η Μαρία Ματάλα.

Οι «κυβιστικές πόλεις» του Hermann είναι εκπληκτικές.
«Βλέπω σαφείς δομές καθαρών κτιρίων σε οργανωμένο χάος,
το οποίο όμως με ένα εναρμονισμένο έγχρωμο σχεδιασμό συνδυάζει
μια καταπραϋντική πολυπλοκότητα. Υπάρχει μία στιλιστική καθαρότητα».

Για τις «Cubistic Cities» έγραψε Γερμανός κριτικός:

Πως προέκυψε όμως η ενασχόληση του κ. Hermann με αυτό το είδος της τέχνης και όχι με κάποιο άλλο, πιο συνηθισμένο ίσως μας εξηγεί ο ίδιος ο καλλιτέχνης απαντώντας στις ερωτήσεις του «Παλμού».
«Στο σπίτι ζωγράφιζε η μητέρα μου. Όταν σταμάτησε, μου χάρισε το καβαλέτο της, πινέλα και χρώματα που της είχαν μείνει. Με αυτά τα εργαλεία και θέλοντας να δημιουργήσω και εγώ κάτι διαχρονικό, ξεκίνησα με πάθος να ζωγραφίζω μέρα-νύχτα. Στην αρχή αντιγράφοντας μοτίβα άλλων (για εξάσκηση) και μετά παρουσιάζοντας με επιτυχία δικές μου εμπνεύσεις σε διάφορες ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό».
Ο κ. Hermann δεν έχει πολλά χρόνια που ασχολείται με τη ζωγραφική αυτή. Όπως μας αποκαλύπτει και ο ίδιος ξεκίνησε από το 2014.
Βλέποντας κανείς τους πίνακες ζωγραφικής του κ. Hermann εκτός από το να τους θαυμάζει, απορεί πόσες ώρες μπορεί να χρειαστεί ο καλλιτέχνης για να φτιάξει έναν πίνακα που έχει μάλιστα τόσες λεπτομέρειες.
Η απάντησή του είναι σαφής. «Το ελάχιστο είναι 24 ώρες (4 ώρες την ημέρα). Ανάλογα με το μοτίβο. Υπάρχουν έργα που έγιναν σε 100 ώρες (από 4 ημερησίως)».
Το ότι ο καλλιτέχνης αφιερώνεται σε κάθε έργο το κάνει μοναδικό και μας επιβεβαιώνει ότι δεν βγαίνει σε αντίγραφα αφού «Κάθε έργο είναι μοναδικό. Μου αρέσει το πολύχρωμο γραμμικό στυλ με κυβιστική τάση σε πλήρη εξέλιξη. Σκοπός μου είναι να κλέψω λίγο από τον χρόνο του θεατή για να τον διασκεδάσω και όχι να τον προβληματίσω».
Η σύντομη συζήτησή μας με τον κ. Hermann έκλεισε ρωτώντας τον που μπορεί κάποιος να θαυμάσει τα έργα του. «Σε διάφορες ατομικές εκθέσεις η οποίες γίνονται κάθε 3-4 μήνες. Οι επόμενες θα είναι στους Δήμους Γλυφάδας και Πειραιά», μας απάντησε αποκαλύπτοντας και τους επόμενους σταθμούς του.

[Δημοσιεύτηκε στον ΠΑΛΜΟ της Γλυφάδας, 26 Ιανουαρίου 2019]